.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Shaklee Mealshake yang sedap lagi berkhasiat!!

Share:
Assalamualaikum,

Ingat tak dalam entry yang sebelum ini saya ada kongsikan petua menambah selera anak. Dalam entry itu, saya kongsikan mengenai anak saudara saya, Syifa dan Nuha yang sering demam dan selesema dan saya juga sertakan beberapa petua untuk menambah selera anak-anak. Boleh baca entry itu
di sini (klik) :D


Kali ni saya nak kongsikan lagi vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak:-



Vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak ini terdiri daripada Mealshakes & OmegaGuard (1 tahun ke atas), Vita-lea Kids & Chewable Vita-C Plus (4 tahun ke atas).

Tapi kali ni, saya nak focus cerita tentang MEALSHAKES sahaja. Apakah Mealshakes ini?

Basically, Mealshakes ni adalah Makanan Tambahan yang kaya dengan Protein dan Kalsium. Ia juga kaya dengan 19 jenis vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin. 

Mealshakes juga mengandungi Mineral-mineral penting seperti kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc, dan juga mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan badan.

Oh ya, ada juga ramai orang di luar sana yang salah faham dan anggap Mealshakes ni 'Makanan Segera', sebab tertulis di situ 'Instant Protein'. Jadi saya nak perbetulkan salah faham ni ye. 

Sebenarnya, menurut Nutritionist Shaklee, 'Instant' di sini bukanlah bermaksud makanan segera, tetapi ia adalah protein yang 'segera' diserap oleh badan, sebab ia dah semulajadi dalam bentuk asid amino, jadi ia tidak akan mengganggu buah pinggang. 

Kalau kita ambil protein dalam bentuk ayam, ikan, dan lain-lain, ia perlu ditukar kan ke bentuk asid amino dahulu, baru boleh diserap oleh badan.

Kebaikan Mealshakes untuk Kanak-kanak
 
Ok, kenapa kita perlu beri anak-anak makanan tambahan?

Mengikut pengalaman kami sendiri, memang agak susah kita nak control semua makanan bila anak-anak semakin membesar. Contohnya bila balik dari kenduri, biasa orang akan bagi buah tangan 'jajan' dan gula-gula kat budak-budak. Hmm...sangatlah tak sihatkan..nak halang 100% memang susah. 

Itu tak masuk kalau makan di luar yang penuh dengan perasa tambahan, gula, garam & minyak berlebihan. 

Tapi ada pula yang kata, tak apela..kami ni dah jadi tokey vitamin, kaya, bolehlah beli vitamin untuk anak-anak.. kami aminkan aje yang kata kami ni kaya tu ye. Heheh....Alhamdulillah..

Tapi, kalau anda nak tau sebenarnya, vitamin Shaklee adalah yang paling berkualiti dan mampu dimiliki oleh majoriti rakyat Malaysia. 

Untuk Mealkshakes ni, kanak-kanak 12 tahun ke bawah boleh ambil 1 sudu teh sahaja sehari. So, kalau seorang anak makan, 1 tin tu tahan 2-3 bulan. Purata tak sampai RM30 pun sebulan. Agak-agak mampu ke tak?

Kalau kita boleh beli baju anak sepasang RM50, makan kat luar fast food pun dah berpuluh-puluh ringgit kan. So, takkan nak spend untuk supplemen anak bawah RM50 sebulan pun rasa mahal kan..

Shaklee ni harganya setanding kualiti. Mahal bukan bermaksud harga yang tinggi melampau, tapi ia masih mampu milik. Malah, ia juga menjadi 'good long term investment' untuk kesihatan anak. 

Yelah budak-budak ni kan ramai yang jenis tak lalu makan sayur, lepas tu suka makan 'jajan'. Kalau dah badan tak cukup nutrisi, mungkin akan kerap sakit, demam, selsema. Dah lagi banyak kos untuk perubatan. 

Dengan Mealskahes, cara makan pun senang. Cuma tambahkan 1 sudu teh Mealshakes ke dalam susu atau apa-apa minuman anak-anak. Orang dewasa pun boleh ambil 1 sudu besar sehari. Sangat sesuai untuk seisi keluarga.

Mealshakes ni dah la berkhasiat, rasanya sangat sedap, bau dan rasa macam aiskrim Vanilla. So budak-budak memang akan suka.


15 Kebaikan mealshake untuk kanak-kanak (WAJIB TAHU) :

  • Kurangkan Ekzema
  • Untuk Tumbesaran
  • Untuk Perkembangan Minda
  • Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
  • Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
  • Untuk Anak kekal aktif
  • Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  • Meningkatkan berat badan anak
  • Membantu anak fokus
  • Membantu kurangkan kekerapan asthma
  • Mengatasi masalah sembelit pada anak
  • Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  • Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  • Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
  • Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Nuha - dah semakin sihat

Safiya & Shifa - ekzema dah pulih, selera makan pun dah bertambah.. Alhamdulillah

Kualiti hidup anak kita paling penting. jom cuba: 





Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, jangan malu dan segan, sila-silalah 'like' atau 'share' entry ini yea. 

kalau nak 'add' saya jadi 'friend' anda pun saya sangat alu-alukan... :D
 
Thanks for reading.. :D

jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."


Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. 
amin 



“be simply healthy…” 


....salmiza....

No comments